Mat, hur ska man äta? Det undrar nästintill de flesta fast de kanske inte påstår sig göra det. Men hur bör man tänka då? Vad ska man äta? 
 
Så här tänker jag...gör det ENKELT! Vad är mitt mål med min hälsa? T.ex. om jag vill må bra, känna att kroppen har energi. Okej, ja då behöver du en varierad kost. Ni har säkert hört den här, "ät lagom av allt". & jag skulle påstå i att må bra mål så är den sann. Ofta har man ett hum om vad som är sund mat, använd dom! Gör det enkelt, använd kryddor istället för fet mat. Använd olivolja när du steker istället för margarin. Ha sallad på tallriken för att få den där ufyllnaden. 
 
Kost kan man skriva väldigt mycket om & kan lätt bli väldigt luddigt. Har ni några specifika frågor? Lämna en kommentar till detta inlägg eller kontakta mig på FB/mail. Så ska jag svara så gott jag kan, men tänk på att det är på det sättet som jag ser på det. 
 
Rebecca
 
tommy

ser gott ut =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress