31 januari 2014

UNICEF

Allmänt Inspiration

Pga att jag äntligen har tagit tag i min labbrapport om rening av vatten, hittade jag in till UNCIEF och deras kamp om att få en värld med renare vatten utan massa föroreningar. Där barn ska överleva och inte behöva se slutet av sitt liv innan 5 år fyllda. Idag dör alltså runt 2000 barn om dagen pga förorenat vatten!
 
Asså jag blir så gripen av sånt här, jag vill hjälpa till! Gick till & med in & kollade om man kunde ansöka om jobb/praktik där. Bara för att kanske åka iväg nån månad & få göra någon nytta! Om inte annat så får man sjuka erfarenheter och en skaplig upplevelse på köpet. Nej nån gång i framtiden ska jag ta mig samman & faktiskt våga åka iväg på något sånt här. Om det är för att hjälpa människor, djur eller rädda miljön det spelar ingen roll, vrf inte göra allt! 
 
Rebecca
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress