Lämnar alltså Stockholm för den här gången på fredag... Men tro inte att ni blir av med mig, jag kommer nog allt tbx! Starkare, kunnigare & väl förbered! Men det finns så mycket jag kommer sakna med denna stad. Saknar redan det jag fick ta del av i Solna. Den utsikten, de promenad sträkorna, närheten till T-banan & centralen, ja de var något de. 
 
Kan inte påstå att jag haft det sämre där jag bor nu, inte alls faktiskt:  
- 1km till Haga parken. 
- Cykelavstånd till centrum. (helt ärligt allt ligger galet nära)
- Tillräckligt stor & fin lägenhet. 
- Mataffärer som har öppet till 23. 
- En stad med liv in till mitt i natten alla dagar i veckan.
- Den där praktiska tunnelbanan! 
- Spänningen som helt plötsligt uppstod med att cykla. 
- Att få styra sitt liv helt & hållet, oberoende av andras rutiner. 
- Närheten till skolan, läxhjälpen. 
- Möjligheten att sätta sig på ett fik & plugga. 
- Ja att det finns mer helt enkelt. 
 
Av de saker jag kommer sakna mest är det nog faktiskt att cykla runt här i Stockholm, haha. Men man känner sig som en mini bil som får göra lite som den vill, hehe. Kommer nog fälla några tårar under dom kommande dagarna... Känns lite tunkt även fast den känns som en nystart. En chans till att lyckas med något större! Men vet iaf några där hemma som blir glada över att jag kommer hem. Hoppas en av dom blir lika glad över att jag tänkte på henne när jag bokade min tvättid, för nu är allt tvättat inför hemgången! 
 
Men regel nr1 till nästa lägenhet! 
- DISKMASKIN!!! 
Allvarligt hur klarar sig folk? Måste ju vara bland det tråkigaste & mest onödiga tidsboven... Laga mat, fine, men att diska efter, please no thanks! 
 
Beybey, sweet lovely home... 
 
Rebecca
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress