Hur håller man motivationen uppe när man har saker som hindrar en? Jo den frågan ställde jag mig också när jag insåg att jag inte kunde träna som vanligt, mina rutiner klarade inte kroppen av att hantera längre, tyvärr.. Så vad gör man? 
 
Det jag gjorde var att prova på massa nya olika saker som jag förutsatte att jag borde kunna utföra. Olika danser, spinning, nytt upplägg i gymmet, yoga osv. Istället för att se det omöjliga i det man är van vid får man försöka se utan för sin comfortzone. Att göra det även fast det inte är ens fysiska kapacitet som stoppar än från att hålla motivtationen uppe kan både ge ny motivation, men också leda en till ytterliga resultat till målet man har. Om inte annat kanske något som man tycker är ännu roligare än vad man redan håller på med. Träning ska vara roligt & energigivande, inte plågande & framtvingat, ibland fine med absolut inte alltid! 
 
 
Rebecca
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress